Doktorsguiden


Återigen en vacker vinterdag och återigen har inget blivit gjort. Har nog blivit ganska lat på gamla da´r.

För skojs skull var jag inne på Doktorsguiden och "forskade" lite.  För de av er som inte vet vad Doktorsguiden är så kan jag berätta att det är en hemsida som någon startat för att patienter ska kunna lämna omdömen om sina läkare. Behöver kanske inte nämna att läkarna inte är så förtjust i denna sida. Hursom helst var jag inne och kollade på sidan idag. Det som slår en är att psykiatriker överlag får mycket sämre betyg av sina patienter än andra delar av läkarkåren. varför kan man ju undra? Visserligen är det väl lättare att bli omtyckt av sin patient om man gör ett snabbt botande, t ex kirurgi. Men det är nog inte hela sanningen. Jag har träffat många läkare som själva säger att det inte är de bästa (snällt sagt)  läkarna som blir psykiatriker. Av de psykiatriker jag träffat så är det en försvinnande liten del som ingett något förtroende. Flera har varit direkt otrevliga mot sina patienter och då kan man ju undra över varför de arbetar med psykiskt sjuka patienter? Kan det vara maktpositionen över redan svaga grupper som lockar? Skit samma, dåligt rykte har de i alla fall och det visar sig också i Doktorsguiden.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0