Djur kontra människa



Det är märkligt hur man fungerar, eller jag kanske jag ska säga, när det gäller djurs lidande. Jag kan se på tv om stora katastrofer där mängder av människor dör, och visst tycker man det är hemskt, men det är inte i närheten av de känslor jag får när jag ser djur lida. Varför vet jag, kanske på grund av att de oftast är helt utelämnade i vårt godtycke. Läste i tidningen idag om en kvinna som räddar utsatta hundar från elände, läs här. Personligen beröör det mig mer än om enperson arbetar med något projekt i något utvecklningsland.
Lev väl

Kommentarer
Postat av: pp

ja djur och barn berör mest..klarar inte av att se barn o djur lida..

2009-02-04 @ 19:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0