Genant


Kattens eget krypin, ett litet handduksskåp



Varför gå runt när man kan ta kortaste vägen



En 15 årig flicka i England får barn med sin 13-årige pojkvän, läs här. Historien i sig är ju tragisk när två så unga människor får barn, det är inte vad som förväntas ske i ett västerländskt land. Än mer tragiskt blir det då media påstår att två andra tonårspojkar kan vara pappan till babyn. Man låter också påskina att det kan finnas ytterligare kandidater. Ärligt talat, hur f-n kan engelsk press skriva om sådant här. Det är barn det handlar om och flickan pekas ut som en hora. Genant för brittisk press tycker jag att det är.

På det eminenta forumet viska.se har jag försökt dra igång en diskussion om Länsrätt och rättssäkerhet. Tyvärr har det inte fått det genomslaget som jag hoppats.Trots att det är ett forum, främst för psykiska åkommor så verkar det finnas en acceptans för att rättspsykiatriska patienter förvägras sina lagliga rättigheter. Varför vet jag inte men det är intressant. Inte heller de olika intresseorganisationerna inom psykiatrin verkar göra sin röst hörd för att rätta till de brister i rättssäkerheten som finns. Genant och märkligt
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0