Journalister



Sverige Demokraterna anklagas för att ha attackerat en journalist från Sveriges Radio och stulet hennes inspelningsutrustning. Bakgrunden är att Sveriges Radio skickade ut en journalis "under cover" för att kartlägga SD:s inre verksamhet. Under förra hösten blev hon medlem i partiet och har därefter spelat in material i smyg. Hon avslöjades  under en partiresa till Åland. Tydligen hade man suttit och festat i ett rum och hon hade hållt sin väska med den dolda kameran i sitt knä. Någon fattade misstanke och så avkrävdes hon väskan. Ett jävla rabalder blev det. Men är det så konstigt? Är man ute och gör smyginspelningar på folk , kanske man får räkna med reaktioner. Jag tycker inte alls att det är konstigt att man tar ifrån henne utrustningen. Det som är konstigt att det inte händer fler gånger eller att journalisterna får stryk. Jag har själv vid ett par tillfällen varit utsatt för journalisters närgångna uppvaktning. Inte så att man spelat in mig i smyg men man har krävt intervjuer och sagt att man ska skriva oavsett om jag deltar eller ej. Det kan vara oerhört irriterande. Journalister har en enorm makt och tyvärr så vet de om det också och utnyttjar det till bristningsgränsen. De får ta mig fan tåla att lite utrustning försvinner eller en och annan blåtira, för de skadar många människor med sitt hänsynslösa beteende.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0