Skapad av media


Inte bara vinter, nu kom snön också. När tar det slut?



Läste om allas vår Linda Rosing, läs här, hon ska tydligen ha ett datingprogram i tv. Denna kvinna blev känd för att ha nuppat i tv, något annat har hon inte. Det tragiska är att hon verkar endast kunna leva genom media, syns hon inte i tidningarna så finns hon inte. Att vara så gör att hon i princip gör vad som helst för att få uppmärksamhet och man måste berömma henne för hennes förmåga att ständigt synas i de mest banala sammanhang. Det hemska är att media blåser under och hjälper till denna tragiska charad. Men jag antar att det är ett gemensamt sätt att tjäna pengar.


Bilden upplagd för ssspatient

Som framgått av tidigare inlägg på denna blogg så har jag inga positiva åsikter om Läns- och Kammarrätt. Vid ett par tillfällen har jag försökt få besked från chefen för Länsrätten i Kronoberg om vad begreppet "för tidigt" innebär och i vilken paragraf som behandlar detta begrepp. Givetvis får man inget svar eftersom en domare skulle aldrig kritisera en annan domare. En domare är dessutom suverän, dvs han gör som han vill. Han kan inte bli fälld för att döma utan lagar. Det är ganska märkligt. Nu vet jag inte hur det går till pådomarkårens interna möten, om en chef kan säga till en domare att döma på ett visst sätt eller om en domare som har konstiga domar får förklara sig för "chefen". Jag hoppas att det är så men tror inte det. Hur som helst är jag är ganska besviken på domarkårens bristande intresse för rättssäkerheten.
Lev väl

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-01-12 @ 23:53:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0