Varför?



Börjar bli tjatigt med snö och kyla. Ändå har det inte varit mycket av den varan i vinter.

Läste i Borås Tidning idag om att ungar sniffade doftspray!!! Läs här. Det är märkligt att sniffandet återkommer i varje generation. Bensin, lim, tändargas osv och nya varianter tillkommer. Varför utsätter sig barn för detta? Spänning? Kanske men det är en farlig spänning man söker eftersom dödsfall sker och hjärnskador är inte helt ovanliga.

I ett tidigare inlägg jämförde jag regeringens bankgarantier på 50 miljared kr mot de tio miljarder kommunerna får under två år. Claes har kommenterat mitt inlägg och kritiserar mig för att inte hålla isär garantier och utgifter. Å visst har Claes rätt i princip men rent ekonomiskt så måste ju regeringen kunna "hosta" upp 50 miljarder om det skulle krävas, därav min undran över vart pengarna kommer ifrån.  Givetvis måste vi försvara bankväsendet eftersom om bankerna kraschar så är samhället i riktig kris. Men det kan inte vara rimligt att "vräka" ut pengar till finansvärlden, som fortsätter med sina bonusar och aktieutdelningar samtidigt som de vill ha hjälp av staten. Det bör innebära att det finns pengar till att upprätthålla en hyfsad nivå på välfärden.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0