Åter från Åland




Har nu återvänt efter en 24 timmars kryssning till Åland, (det kommer att komma ett gäng bilder från den resan). Jag har i mitt drygt 50-åriga liv aldrig varit intresserad av en sjöresa, det har varit en plåga att åka över sundet mellan Helsingborg-Helsingör. Fasan att sitta fast, sjösjuk på en båt har aldrig tilltalat mig. Men så satt jag här i höstas och funderade på födelsedags present till min hustru. Hon har under hösten följt dokusåpan "färjan" som handlade om Viking Lines Cinderella. Aha, slog det mig. Där har vi det. Sagt o gjort o innan jag hann tänka efter en andra gång, beställde jag resan. Hytt samt tre rätters middag o frukost. Betalade o gav hustrun presenten i förskott. Då var det för sent att ångra sig och hela hösten har jag gruvat mig över denna kryssning. Men det gick bra. Gudomligt god middag med löjrom till förrätt, helstekt oxfilé till mig o sjötunga till hustrun. Därefter ett delikatessbord med allehanda godsaker. Frukosten var imponerande, personalen trevlig och hytten bra. Kort sagt så var allt över förväntan. Framför allt inte en krusning på vattenytan under hela resan. Kan verkligen rekommendera denna båt och kan nog tänka mig att göra om det. Men det tänker jag inte berätta för hustrun.
I morgon hämtar vi vår nya familjemedlem. Katterna får en styvbror vilket de förmodligen inte kommer att uppskatta. That´s life.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0