Förskräcklingskassan



Idag har Leo varit på socialträning( inom rättspsyk kallas det för mental safari). Han fick följa med och handla. Bilarna gick väl an, men kundvagnarna fixade han inte. Han gillade inte allt skrammel de förde så det var till att gå ifrån. Men vi återkommer. Kul att se våra kattors milda överseende när Leo leker, de undrar verkligen vad det är för en dåre som husse släpat hem.

Försäkringskassan är i konstant blåsväder, och det ska de vara. Problemet är att det är fotfolket som får klä skott för politikernas och led ingens dåliga handhavande av denna myndighet. Återigen är det de sena utbetalningarna som är på tapeten, läs här. Som vanligt så agerar inte den ansvarige ministern Husmark utan säger bara att allt är oacceptabelt. Snacka om att ha fel person på fel plats. I fråga om depression sa hon att hon en gång fick en släng av det när hon satt på pendeltåget, men det gick över när hon sovit ett par timmar. Där pratar vi verkligen om brist på empati och förakt för människor. Försäkringskassans tjänstemän kommer att kritiseras allt mer och förmodligen utsättas för en del hot när de nya sjukskrivningsreglerna slår igenom fullt ut. Min gamle husläkare vägrade prata med Försäkringskassan och kallade dem för Förskräcklingskassan. Han ansåg, med all rätt, att det var han som hade kunskaper om sina patienter och inte någon avlägsen försäkringsläkare. Men, som nämnts ovan, så är det inte tjänstemännens fel och kritiken ska givetvis läggas på politikerna. För egen del tror jag att det enda sättet att få dem att förstå vad de sysslar med, är att de själva drabbas av de sjukskrivningsregler som vi andra. In your dreams, skulle väl den språkligt bevandrade uttrycka det.
Lev väl

Kommentarer
Postat av: Ulf Olsson

Social träning eller annan terapi är det samma som att man ska säga eller tro det psykologerna vill höra, psykologernas själpåhittade teorier. Se bara på Thomas Quick-fallet hur Kjell Långbergs och Sven-Åke Christiansson har hållit på med att övertyga honom om brott.

Samma personer (Kjell Långbergs och Sven-Åke Christiansson) försöker med olika metoder att övertyga mig om brott som det inte finns det minsta bevis för att jag gjort mig skyldig till.

Sven-Åke Christiansson har till och med gått så långt att han har gjort reklam om mig för att jag skulle bli ett nytt Thomas Quick-fall i hans nya företag. Se på sidan 18 i denna bilaga - http://www.vastervik.se/upload/info/utkik/utkik208/utkik-02-08-del-2.pdf



Mer finns att läsa om mig på;

http://ulfolsson.bloggsida.se

2009-01-11 @ 11:58:28
URL: http://ulfolsson.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0