Konst?



Har idag varit i Växjö och träffat vår nya "svärdotter". Trevlig flicka som det var lätt att tycka om.

En konststuderande kvinna spelar psykiskt sjuk, läs här. Hon slåss med polisen och spelar självmordsbenägen. Väl inne på psyket så spänns hon fast och tvångsmedicineras. Kul? Ja, inte vet jag vad andra tycker, men själv så anser jag det vara fullständigt horribelt. Ångest och stressnivå på personalen går i topp och många som är med om dylika händelser mår dåligt ett tag efter. Har man rätt att göra så mot personal som försöker jobba under knappa resurser? Det är rent ut sagt för jävligt.

Är det konst? Inte enligt min mening men själv säger kvinnan att det är ett projekt som ska redovisas senare i år. Konst kan tydligen vara vad som helst, själv tror jag att det enbart är ett sätt att själv skaffa sig ett namn. Inget annat.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0