Obama

,
 Obama fortsätter att leva upp till sina löften. Igår gick han till hårt angrepp på miljardbonusarna på Wall street samtidigt som de ville ha skattebetalarnas hjälp. Det rimmar illa och Obama kallade det skamligt, läs här. Å det är väl det minsta man kan säga. Han har också ställt krav på att Israel ska utreda om deras soldater begått krigsbrott i Gaza, läs här. det måste vara första gången som USA kritiserat Israel i dessa sammanhang.  Obama fortsätter att imponera på mig och leva upp till mina förväntningar.

Jag har sedan några veckor gått på en diet som kallas LCHF. Den bygger på att man ska äta fett men inte socker och kolhydrater, läshär. Metoden är omdiskuterad och läkaren som förespråkar diet kritiiseras av kollegor. Hon heter Annika Dahlqvist och ser ut så här,

Hennes grundtanke är att den mat vi åt på savannen i tidernas begynnelse kan inte vara skadlig idag.
Kritiken mot henne är intressant eftersom i stort sett alla sk experter på viktminskning och kost är lierade med något större läkemedelsbolag eller liknande. Å vem i hela världen kan man lita på? Ja inte vet jag men jag har själv märkt effekter redan nu så jag fortsätter ett tag till.

Vår käre socialförsäkringsminister fortsätter på sin inslagna väg. Försäkringskassan bekymmer skyller hon helt på personalen, läs här. Det må vara så att de har sin del men att utsätta en myndighet för stora besparingar och förändringar samtidigt som man inför de mest radikala åtgärder mot sjukskrivna som någonsin genomförts, kan inte annat än resultera i katastrof. Detta borde denna "katastrof" till minister inse. Jag vet inte vad som är värst, om hon återgår till sitt gamla arbete som sjuksköterska o trakasserar folk där eller stannar i politiken. Förmodligen är det värre om hon stannar som minister, det blir fler som kan trakaseras då.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0