Obama




Leo växer så det knakar. Han är grymt snäll men börjar även bli lite busig.

Så var det dags att slänga ut stollen Bush ur Vita huset och in med Barrack Obama, läs här. Frågan om det någonsin funnits så stora förväntningar p en prsident som de folk har på Obama? Jag tror inte det, jag har själv höga förväntningar på honom men risken är väl att man kan bli besviken. Trots allt så är han amerikan och de ser först till sina egna intressen och därefter andras. Man kan väl i alla fall hoppas att mänskliga rättigheter kan få ett uppsving för de har legat nere de senaste åtta åren, allt har ju varit tillåtet i j"akten på terrorister".  Han har ju dessutom fått ärva två jobbiga krig där det inte bara är att åka hem. Vi får hoppas o tro att dedt blir ett bättre världspolitikst klimat.

Så till något helt annat. Har just sett Sverige spöa Sydkorea i handboll. Kan ärligt säga att jag inte följt handbollen sedan "Bengans boys" var i farten, men idag var det riktigt kul och jag kommer nog att se fler matcher. Men, vad är det för idioter som vågar ställa sig i mål?
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0