Så var det klart med tillökningen



Så blir det en liten schabrodorvalp som får flytta in i huset. Vi får hoppas att han kommer trivas, kattorna lär väl bli sura. spännande ska det bli för det var längesedan vi hade hund.

Tidningarna idag skriver om folk som trillar igenom isar. För mig är det ett märkligt fenomen att man ska ut på isen så fort det blir några minusgrader. De isar jag idag sett befolkade av människor är inget som jag skulle säga vara säkra men vad vet jag. Jag är inte förvånad över olyckorna i alla fall.

Höganäs kommun har bestämt att införa en parallell ekonomi genom att införa Euro¨, läs här. På sitt sätt så kan man väl skita i vad en kommun gör men det finns andra problem. Vi har genomfört en folkomröstning där vi sa att vi ville behålla vår egen valuta. Att följa ett valresultat är grunden i en demokrati. man kan inte göra som man själv vill då blir det snart anarki. men det liger väl i tiden att skita i rättssäkerheten, något jag skrivit om tidigare.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0