Svinaktigt



Hemma, sjukskriven till man får ordning på mitt blodtryck. Känns bra att man tar det på allvar. Tyvärr är det en sak som går i släkten.

Mannen på bilden heter Carl-Henric Svanberg och är chef för SonyEricsson. Han anses väl vara en sk "guldkalv" i företagsvärlden. Det må så vara och jag har inga kunskaper om hans skicklighet.  Det jag vänder mig mot är att samtidigt som bolaget gör en bra nettovinst så ska man sparka 5 000 pers. Jubel på börsen o Svanbergs förmögenhet steg med 20 millar i ett svep. 20 miljoner för att han sparkar 5 000 personer!!! Hur sjukt är inte det.  Skulle inte börsen sjunka i stället? Tyvärr anser "marknaden" att det är positivt att sparka folk eftersom det kan generera mer pengar till ägarna. Men vem ska köpa alla varor när alla är arbetslösa?
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0